divendres, 27 de gener del 2017

Les emocions, complementària 2òn

COMPLEMENTARIA DIVENDRES 2ÒN 

HORARI: 12’30-13’30

Emocions


  

Objectius:

 

Potenciar i afavorir el desenvolupament de les capacitatstot respectant la diversitat i la subjectivitat.
Possibilitar la descoberta i la construcció de la pròpia personalitat.
Treballar l’educació emocional i els elements emocionals per a desenvolupar l'autoestima.

  

Activitats en les que l'objectiu principal és educar emocionalment els infants. 

Pretenen desenvolupar les habilitats intrapersonals i interpersonals que formen part de la intel·ligència emocional. 

Per fer moltes d'aquestes activitats és convenient que els infants es col·loquin en rotllana. Aquesta posició els permet veure's tots les cares directament i observar les seves expressions, alhora que facilita la comunicació entre els membres del grup. 

Algunes  estan  pensades  per  realitzar-les  en  petits  grups  (4-5  persones), 

demanen la col·laboració de tots els membres i fomenten l'adopció d'acords mitjançant el consens.


Treballarem amb contes, curts, dinàmiques de grup, etc...


EL MEU ARBRE

 

Cada alumne ha de dibuixar un arbre amb arrels, branques, fulles i fruites. Es pot fer un model a la pissarra, perquè vegin com ha de ser i els càpiga el què han d’escriure: a les arrels, les qualitats i capacitats que creu que té. Per exemple (sóc treballadora); a les branques, les coses positives que fa. Per exemple (sempre faig els deures); a les fulles i als fruits, els èxits que aconsegueix. Per exemple: (trec bones notes). 

Desprès es fa una posta en comú, on cada participant pot afegir, d’un altre color, les arrels, branques o fulles i fruits que els altres li reconeguin

 

             PINTEM LES EMOCIONS

 

Es tracta d’una activitat que ens servirà per expressar les emocions que sentim a través de la música i d’una història en un paper. Aquesta activitat té una durada d’uns 45 minuts aproximadament i el material necessari serà: paper d’embalar, ceres de diferents colors, un Cd de música i un mocador per a cada alumne. El seu desenvolupament serà el següent: les monitores repartiran un paper i una cera a cada alumne. 

Aquests alumnes s’hauran de tapar els ulls amb un mocador. Seguidament les dinamitzadores començaran a explicar una història que anirà lligada amb la música que sona en tot moment, mentre s’està explicant la història i la música va sonant, els alumnes hauran d’expressar mitjançant el llenguatge gràfic o plàstic les emocions que senten. 

Un cop acabada l’activitat els alumnes sortiran a explicar a la resta de companys que ha sentit i que perquè ha dibuixat això.

 

Una altre bona manera per treballar emocions és utilitzar els curts. A partir de la seva visualitzacióes poden establir diàlegs i converses molt interessants amb els infants, molt útils per treballar valors fonamentals com el treball en equip, la convivència, la motivaciò, la solidaritatl’amistat, l’amor, la resolució de conflictes

 

CURTS PER TREBALLAR LES EMOCIONS:


El poder de les abraçades : En el curt es presenta el món com un lloc fred i distant.

Les persones es mostren agressives  i irritables. En el vídeo es demostra que una abraçada expressa i fa sentir: amor, afecte, seguretat, protecció, confiança, fortalesa, suport, estima, amistat, alegria, felicitat. Una abraçada pot trencar barreres que de vegades les paraules no poden fer.

 

https://youtu.be/aqDJFXNfHus

 

El pont: En aquest curt es demostra que cal resoldre elsproblemes parlant, ja que d’aquesta manera tots hi guanyem.

 

https://youtu.be/LAOICItn3MM


 Kiwi: Un curt que ens demostra un gran esperit de superació.

 

https://youtu.be/sdUUx5FdySs

 

Dia i nit: Els protagonistes d’aquest curt són dos fantasmes molt simpàtics. El curt permet reflexionar sobre el fet que no s’ha de rebutjar el que desconeixem.

 

https://youtu.be/BeDqPfI2o0M


Molt aviat podreu veure com gaudim de aquesta nova activitat! 


Monitor@: Lira, Laura Cot