Aquestes activitats ajuden a complementar continguts treballats dins les diferents matèries o àmbits de l’escola. L’aprenentatge és un procés complex , grupal i aquestes estones ajuden a reforçar-lo.
L’estona del migdia contempla la franja del menjador, esbarjo i descans de P3.( 13´30-15´30h.)
NIVELLS | ACTIVITATS | OBJECTIUS |
EDUCACIÓ INFANTIL I.3- I.4- I.5 |
A PARTIR DE JOCS, CONTES I SESSIONS D´ AUDIOVISUALS, ES REFORÇARAN ELS CONTINGUTS TREBALLATS A L’ AULA
| Contes - Treballar l’ atenció. - Interpretar la història i personatges. - Fomentar valors. - Conèixer i enriquir vocabulari. - Expressar i compartir vivències. Jocs de classe - Conèixer els diferents materials de classe i fer un ús correcte. - Participar i compartir. - Assolir les pautes a l´ hora de recollir i endreçar el material del joc. Jocs: Construccions, dòmino encaixos, fred- calent, la cadira, jocs de rol, disfresses... Jocs de pati - Introduir el joc col·lectiu. - Afavorir la participació. - Estimular l’atenció i la comprensió de normes. - Transmetre jocs i cançons de la nostra cultura. Jocs: un,dos,tres...pica paret, la sabatilla, peix- peixet, gats i ratolins,el mocador... Activitats audiovisuals - Aprendre a estar tranquil i en silenci. - Estimular l’ atenció i la imaginació. - Interpretar les imatges visuals. - Reforçar a partir dels vídeos els aprenentatges del aula.
Temps de descans P3 (després de dinar) - Afavorir i facilitar la relaxació. - Fomentar hàbits d’autonomia. - Afavorir habilitats socials.
|
CICLE INICIAL 1r.- 2n.
|
“CREIXEM I APRENEM”
A partir de diferents jocs de matemàtiques i llengua, es reforçaran els continguts treballats a l’aula. Jugant s’aprèn i creixem!
|
Jocs de llengua - Desenvolupar la imaginació. - Repassar i aprendre nou vocabulari - Acceptar i seguir les regles del joc. - Reforçar estructures lingüístiques a partir del joc. - Afavorir la integració i la comunicació entre els companys. - Potenciar la col·laboració i el coneixement entre els alumnes. - Tenir cura dels diferents materials, potenciant les responsabilitat i el respecte. Jocs de llengua: Fem mímica, inventem un conte entre tots, el Tabú, el Penjat...
Jocs de matemàtiques - Reforçar l’agilitat mental. - Descobrir i aplicar estratègies, per tal d’integrar el raonament matemàtic. - Aprendre matemàtiques d’una manera lúdica i divertida. - Afavorir la integració i la comunicació entre els companys. - Potenciar la col·laboració i el coneixement entre els alumnes. - Tenir cura dels diferents materials, potenciant la responsabilitat i el respecte. Jocs de matemàtiques: Bingo, l’Oca, el Mocador Numèric, el Parxís, el Dòmino...
|
NIVELLS | ACTIVITATS | OBJECTIUS |
CICLE MIG 3r.- 4t.
|
VÍDEO I ACTIVITATS DIDÀCTIQUES |
- Consolidar continguts treballats a l’aula a partir dels recursos audiovisuals. - Fer ús dels recursos audiovisuals per tal de promoure valors positius i d’integració. - Potenciar el diàleg, el debat i la comunicació. - Desvetllar l’esperit crític, sent capaços d’argumentar el parer personal respecte els temes tractats, acceptant els diferents punts de vista. |
|
BIBLIOTECA / LECTURA |
- Promoure el gust per la lectura. - Conèixer diferents materials de lectura. - Afavorir i respectar les normes de la biblioteca. - Treballar el to de veu (lectura veu alta). - Enriquir amb lectures actuals el vocabulari. - Aprendre a seguir una lectura en grup.
|
CICLE SUPERIOR 5è. – 6è. |
JOCS DE LLENGUA/ JOCS DE MATEMÀTIQUES
| - Diversificar la manera d’aprendre matemàtiques i llengua a través del joc. - Potenciar la col·laboració i el coneixement entre els companys ( arribar a acords, fomentar la comunicació, establir relacions...)a partir d’una activitat lúdica. - Aprendre normes i respectar els resultats del joc ( el joc com un gaudi que ens ajuda a aprendre). - Vetllar pel material i ser respectuosos amb l’espai, els companys... Tant a 5è. com a 6è. es fa un campionat intern d´scrabble, per tal de seleccionar les parelles que participaran al campionat de Catalunya d´scrabble. Jocs de matemàtiques: rummikub, Unno, escacs, jocs de cartes, xifres i lletres... Jocs de llengua: el Bocamoll, el Caçador de bolets, d´scrabble... |
|
LECTURA EN VEU ALTA | - Adquirir el gust per la lectura. - Donar impuls a la lectura en veu alta. - Integrar competències pròpies de l’expressió oral. - Aprendre recursos i tècniques per ser uns bons comunicadors. - Col·laborar i ajudar els company fent una crítica constructiva dels aspectes a millorar. - Llegir un conte davant un grup classe a partir de totes les eines apreses de l’expressió oral.
|